Home  |  Referenties  |  NarrowCoach  |  Vacatures  |  Het goede doel  |  Over ons  |  Contact  |  Blog  |   Login

Klantwaarde

http://www.managementinstituut.nl/uploads/images/headers/klantwaarde.jpg

De meeste organisaties verwachten van hun marketeers een klantstrategie die praktisch en concreet is. Liefst een strategie die toegevoegde waarde heeft voor de klant en voor de organisatie, ook wel klantwaarde  “nieuwe stijl” genoemd. De hamvraag is dan hoe deze klantwaarde “nieuwe stijl” kan worden benut ter vergroting van omzet & winstmarge en tevens kan dienen als lead generator?

 

Een effectieve klantstrategie koppelt meestal klantbeleving en klantwaardering aan klantwaarde. Klantwaarde gaat echter veel verder dan de waarde van de klant voor de organisatie. Het gaat namelijk vooral om onderscheidend vermogen, lees de waarde die de klant juist toekent aan de organisatie. Pas wanneer deze waarde groot genoeg is en wordt erkend, wordt het niveau van de tevreden klant overschreden en wordt het ultieme doel van meer dan tevreden klanten, lees loyale klanten, gerealiseerd. Via deze meer dan tevreden klanten, die de bekende mond- tot- mond reclame maken, wordt namelijk het verschil gemaakt en dus is het zaak dit proces te versterken en te benutten. Klantwaarde is dus vooral twee richtingsverkeer in plaats van een richtingsverkeer. Enerzijds de waarde van de klant voor de organisatie maar vooral ook de waarde die de klant toekent aan diezelfde organisatie. Daarbij  is het zeker zo belangrijk te realiseren dat onderscheidend vermogen niet enkel wordt bepaald door de betekenis die bestaande klanten hieraan geven maar zeker ook door prospects, eigen medewerkers en oud klanten.

 

Management Instituut Nederland ontzorgt in Klantwaarde Onderzoek en identificeert vanuit vier verschillende perspectieven de echte klantwaarde in plaats van de klanttevredenheid.

- Ten eerste worden de klantambassadeurs op basis van de Net Promotor Score (NPS) zichtbaar en benaderbaar

- Ten tweede worden prospects bevraagd uit de focusmarkten

- Ten derde wordt gekeken naar oud klanten ten behoeve van "business recovery"

- En ten vierde worden alle commerciële mensen onderzocht om perceptieverschillen te tackelen

Het resultaat is dat volstrekt helder is hoe klantwaarde “nieuwe stijl” kan worden benut ter vergroting van omzet & winstmarge en tevens kan dienen als lead generator voor goed gekwalificeerde leads.

Vraag meer informatie aan!
 
 
 
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net) Voer aub de letters van de afbeelding in
Uw contactpersoon

Dhr. Frank van Delft
info@managementinstituut.nl
+31 (0)416 - 34 96 50

Inschrijven nieuwsbrief
 

 

Management Instituut Nederland

 
Altenaweg 20a
5145 PC Waalwijk
Nederland
+31 (0)416 - 34 96 50
 
info@managementinstituut.nl www.managementinstituut.nl
 
Google+ LinkedIn TwitterYoutubeSlideshare'
 
Bel mij terug
 
 
Wij zijn lid van