Home  |  Referenties  |  NarrowCoach  |  Vacatures  |  Het goede doel  |  Over ons  |  Contact  |  Blog  |   Login

LBP in de praktijk

http://www.managementinstituut.nl/uploads/images/headers/lbp-in-de-praktijk.jpg

Wat leveren leveranciers prestatiebeoordelingen op?


Onlangs hebben Hoogheemraadschap van Delfland en Hoogheemraadschap de Stichtse Rijnlanden een 3-jarig contract gesloten met Management Instituut Nederland voor onder andere het uitvoeren van leveranciersonderzoek. Betrokken medewerkers is gevraagd wat zij vinden van de kwaliteit, informatievoorziening, communicatie, leverbetrouwbaarheid, organisatie en risicobeheersing van (strategische) leveranciers.

 

Maar waarom voeren organisaties deze onderzoeken uit?


Mevrouw Pauline Bos, Strategisch beleidsadviseur inkoop bij Delfland: “Ik zie toegevoegde waarde in het opbouwen van een database van (raam)contractanten waarin meetbaar is welke effecten verbeterinspanningen hebben. NarrowCoach biedt daarnaast goede verslagleggingsmogelijkheden, wat veel tijd bespaart in het voorbereiden van leveranciersgesprekken. Door de benchmarkmogelijkheden van het systeem is het mogelijk te bekijken of andere Waterschappen dezelfde ervaringen hebben met leveranciers.”

 

Hoogheemraadschap de Stichtse Rijnlanden is volop in beweging om het inkoophuis in hoog tempo te professionaliseren. Daarbij is leveranciersperformanceverbetering één van de speerpunten. De heer Teo Bruno, inkoop adviseur van de Stichtse Rijnlanden: “Wij waren onder de indruk van de mogelijkheden en gebruiksvriendelijkheid van dit systeem. Wij beoordeelden onze top 100 leveranciers jaarlijks met een eigen ontwikkelde excelmethodiek. Het kostte echter veel energie om de gegeven antwoorden om te zetten in rapportages en verbeterpunten. Het huidige leveranciersonderzoek door NarrowCoach geeft ons op elk gewenst moment inzicht in de ervaringen van onze klanten met leveranciers. Zo hebben wij up-to-date informatie voor gesprekken met leveranciers en kunnen wij in de komende periode sturen op prestatieverbeteringen”.

 

Leverancierbeoordelingen leiden tot aanscherping van gemaakte prijs- en kwaliteitsafspraken. Door structureel te monitoren op vooraf vastgestelde Service Levels is het enerzijds mogelijk met leveranciers te streven naar optimalisatie van afspraken en kostenbesparingen, anderzijds is het een middel om bij onvoldoende performance boetes op te leggen, partijen uit te sluiten bij minicompetitie of zelfs contracten te ontbinden. Alles met als doel verhoging van klanttevredenheid en verlaging van de kosten.

Vraag meer informatie aan!
 
 
 
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net) Voer aub de letters van de afbeelding in
Uw contactpersoon

Dhr. Frank van Delft
info@managementinstituut.nl
+31 (0)416 - 34 96 50

Inschrijven nieuwsbrief
 

 
Nieuws
 

Nieuw jaar, nieuwe verwachtingen!

 

Aandacht voor de klant: NarrowCoach Verwachtingsmanagement

 

Nieuwe collega: Arnoud Hoek

 
 
 

Management Instituut Nederland

 
Altenaweg 20a
5145 PC Waalwijk
Nederland
+31 (0)416 - 34 96 50
 
info@managementinstituut.nl www.managementinstituut.nl
 
Google+ LinkedIn TwitterYoutubeSlideshare'
 
Bel mij terug
 
 
Wij zijn lid van